|
|
|||
|
|||
|
Lieve meiden,
Wie herkent het volgende: Ik heb sinds mijn 20e erge last van migraine. Maar dan ook echt erg. Ik lag de hele dag over te geven, de gordijnen moesten dichtblijven en ik wou maar een ding: van het balkon afspringen boven op mijn hoofd om van de pijn af te zijn. Soms was ik wel een week per maand ziek, waardoor mijn baan gevaar liep en mensen vragen je niet meer mee uit, want je zal toch wel ziek zijn. Ik ben overal geweest, bij de huisarts, bij de kno-arts, bij een homeopaat etc. Ik kon alleen goede tips krijgen en medicijnen, maar een oplossing voor mijn probleem was er niet. Ze konden wel vertellen dat ik hormonale migraine had en dat daar niets tegen bestand is, ook de zware medicijnen niet. Goede tips als: zoek een andere baan die minder druk is, probeer alle stress niet naar je hoofd te laten gaan e.d. heb ik opgevolgd. Maar ook dat hielp niet. Wat wil nou het geval? Ik loop hier al tien jaar mee rond en ben al diverse keren van pil gewisseld (ook dat hielp niet) om te kijken of het beter werd. Nu is mij iets ter ore gekomen waar ik erg van geschrokken ben en waarvan men ook niet wil dat het naar buiten komt: Ik ben gestopt met de pil en jullie raden het al, ik heb al langer dan een half jaar geen migraine meer. Zomaar!!!! Nou lijkt dat dus een makkelijke oplossing, maar het erge is dat niemand hier ruchtbaarheid aan wil geven omdat de farmaceutische industrie bang is dat iedereen de pil de rug toekeert. Het is toch wat? Doktoren zijn hier al jaren van op de hoogte, maar denken jullie dat die ook maar één keer het advies hebben gehad om te stoppen met de pil? TERWIJL ZE HET WISTEN! Ik vind het een grof schandaal. Wat denken jullie dat de maatschappij hieraan kwijt is? Je bent ontzettend vaak ziek thuis, dit kost de maatschappij erg veel geld en jij hebt haast geen kwaliteit van leven, want je durft geen leuke dingen meer te doen, stel je voor...................... Ik wil dit dus wel aan iedereen vertellen in de hoop dat ik andere vrouwen hiermee kan helpen. Een onderzoeksbureau voor migraine had me uitgenodigd om langs te komen, dat was mijn laatste strohalm destijds. Helaas duurde de uitnodiging langer dan een half jaar en was ik er toen zelf achtergekomen dat het aan de pil lag. Toen de mevrouw van het onderzoeksbureau me belde of ik nog interesse had in het onderzoek vertelde ik dat ik al een half jaar geen migraine meer had gehad, omdat ik was gestopt met de pil. Ze zei erg blij voor me te zijn en dat ze deze verhalen momenteel erg veel om zich heen hoort. Mensen, er is echt wat tegen hormonale migraine te doen. Al help ik op deze manier maar één iemand van deze vreselijke ziekte af, ben ik al blij! |
|
|
|||
|
|||
|
|
|
|
|||
|
|||
|
wat fijn voor jou dat die migraineaanvallen voorbij zijn!Ik noem het niet voor niets de medicijnenmafia!!!!!!!!!!!!Er zijn wel meer kwalen waarbij de pil een duidelijke rol in speelt.Wat denk je van trombose????????????
|